צילום CT

זהו צילום המאפשר אבחון מממדים ומכיוונים בלתי מוגבלים, רזולוציה גבוהה ובדיוק רב, ע''י עיבוד תלת מימדי. חשיבותו באבחנה- גילוי וזיהוי מבנה פנימי של ממצאים באזורים אנטומיים, כגון: דוגמת הנפח של הסינוס המקסילרי, מיקום התעלה של העצב המנדיבולרי בלסת התחתונה, זיהוי מדיוק של ציסתות ודלקות בלסת וכו'.משמש בעיקר לצורך תכנון שתלים.

___________

צילום פנורמי

- משמש לשיקוף רחב של מצב הפה, השיניים והלסת, מאפשר צפייה בשיניים הגלויות, שיני החלב, לסתות, סינוסים, החניכיים ושיני הבינה, צילום זה נעשה חיצונית (ללא הכנסת ציוד צילום אל תוך חלל הפה), באמצעות מצלמה הנעה באופן רציף מסביב לראש המטופל.

___________

צילום סטטוס פריאיפקלי

משמש לשיקוף השיניים והחניכיים, מאפשר שיקוף שורשי השיניים, הכותרות, העצם ומצב החניכיים. כמו כן משמש לאבחנה ובניית תוכנית טיפול, לרבות טיפול שורש ואבחון דלקות בשקע ואורך השורש. צילום זה דורש הכנסת סרטי רנטגן אל חלל הפה ומבוצע על ידי מכשיר צילום חיצוני. הצילום הינו נקודתי, לשם צילום סטאטוס מלא יש צורך במספר רב (14-16) של צילומים.

___________

צילום סטטוס מקביליות מיוחד

משמש לאבחון מפורט ובניית תוכנית טיפול כללית של השיניים והחניכיים, צילום זה הינו קפדני, ומתאפיין בצילום כל שן במרכז, במסגרתו נעשים כ-14 צילומי סטאטוס פריאפיקליים וכן כ-4 צילומי נשך.

___________

צילום נשך

משמש לשיקוף מצב סגירת השיניים, המרווחים בניהן, כותרות השיניים ושיקוף החניכיים, כמו כן משמש לשיקוף השיניים והלסתות מצד הגולגולת, צילום הנשך מסייע לאבחון ממוקד של עששת, אבחון ממוקד של חורים, ובדיקת כתרים וגשרים. צילום זה דורש הכנסת ציוד וסרטי רנטגן אל תוך חלל הפה ומבוצע על ידי מכשיר צילום חיצוני.

___________

צילומים דגיטליים פנים \שיניים- (לסט אורתודונטי)

אלו הם צילומים דיגיטליים – מקרו. לרב משמשים לצורך טיפול ליישור שיניים, המטרות הם- המחשה ויזואלית לרופא המטפל וכן למטופל. הכנת תוכנית טיפול מותאמת ומדוייקת. כדאיות יעילות ואורך הטיפול הנצרך. השוואה במהלך הטיפול עם המצב הראשוני. (סט אורתודנטי כולל: צילומי רנטגן, צילומים דיגטליים, מטבעי לימוד אבחנתיים, שרטוט ואנליזה. עריכת הסט תתבצע עפ''י בקשת האורתודנט המטפל.)

___________

צילום שיניים פנורמי

צילום צפלומטרי

צילום ממבט צד של הגולגולת הכולל רקמות רכות כגון: אף וסנטר. לרב צילום זה משמש ליישור שיניים (ארתודונטיה).

___________

שרטוט ואנליזה ממוחשבים

זוהי בדיקה ממוחשבת שמתבצעת ע''ג צילום הצפלומטרי, המאפשרת לרופא האורטודנט לקבל נתונים של זויות שונות של השיניים, המקל בתוכנית הטיפול.

___________

מטבע לימוד

מודל המאפשר בניה של מבנים, כתרים, קוביות לצורך יישור שיניים וכ'ו.