צילומי שיניים עבור ילדים מותר/אסור?

האם צילומי שיניים בטוחים לילדים?

צילומי שיניים הם כלי חיוני ורב עוצמה לרופא השיניים  כדי לזהות בעיות המוסתרות אשר אין דרך לראותם בעין בלתי מזוינת. להורים רבים יש חששות לגבי צילום שיניים האם הם בטוחים עבור הילדים שלהם. החדשות הטובות הן כי עם התפתחות הטכנולוגיה המודרנית, צילומי רנטגן שיניים הם בטוחים בהרבה יותר מבעבר. רשת אור השן הנמצאת תמיד בחזית הטכנולוגית בתחום צילומי השניים , בזכות מכשירה המתקדמים , והניסיון הרב שיש לה, תספק עבור ילדכם את הצילום הבטוח ביותר הקיים.

מדוע היום צילומי שיניים נחשבים בטוחים מבעבר?

כאשר היום אתם הולכים לעשות צילומי שיניים במכונים מתקדמים כרשת אור השן, תשמחו לדעת  שצילומי שיניים נחשבים בטוחים בהרבה מבעבר, זאת משום שהם פולטים כ 80% פחות קרינה מאשר צילומי רנטגן רפואיים אחרים. למעשה, רמת הקרינה ממערכת של צילומי רנטגן דיגיטליים נמוכה מרמת הקרינה שאנו נחשפים אליה באופן טבעי בפרק זמן קצר .  

האם תמיד כדאי לבצע צילום שיניים עבור הילדים?

למרות שצילומי שיניים כיום נחשבים בטוחים בהרבה מבעבר, כאשר שוקלים האם לבצע צילומי  שיניים הדרושים לילדכם, תמיד יש להתייעץ ולשמוע בקול רופא השיניים המנוסה, והוא תמיד ישקול את הסיכונים כנגד הטבות, בהתאם לנסיבות הפרטניות של הילד. צילומי רנטגן דנטליים לעולם אין לבצע ללא הבחנה, במיוחד עבור ילדים, בגלל הפוטנציאל שלהם – אם כי סיכון קטן – לגרום נזק. גם לאחר קבלת ההפניה מרופא השיניים חשוב להקפיד ללכת למכונים המתקדמים כרשת אור השן , אשר יודעים להעניק את הצילום ברמה הגבוהה ביותר , וברמת סיכון הנמוכה ביותר.

איזה שיקולים ישקול רופא השיניים ?

היות אנשים צעירים יותר רדיואקטיביים ממבוגרים, ומנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA)המווסת את  השימוש ברנטגן מכיר בכך שחשיפתם של ילדים לקרני רנטגן יותר מסוכנת מאשר למבוגרים, לכן, רופאי שיניים מיומנים לעולם לא ייקחו צילומי רנטגן כעניין שבשגרה: הם עוקבים אחר הנחיות רפואת הרנטגן האמריקאית לרפואת רנטגן (American Medical Association) (ADA) והאקדמיה האמריקאית לרפואת שיניים לילדים (AAPD) , ועל פי השיקולים הללו יבחרו האם לשלוח את ילדכם לבצע צילום רנטגן.

היתרונות שמפיקים מצילומי שיניים עבור הטיפול לילדים

החשיבות של  צילומי רנטגן זה שהם לא רק אבחון עכשוי ,אלא גם אמצעי מניעה. צילומי שיניים  עוזרים לזהות בעיות בפה של הילד שלכם לפני שהם הופכים לבעיה מרכזית. בדיקה של השיניים של ילדכם ללא צילום רנטגן עלולה שלא לחשוף בעיות פוטנציאליות רבות עם השיניים והרקמות שמסביב, כולל טלאים קטנים של ריקבון מתחת לסתימות, זיהום עצם, מורסות וגידולים. כמו כן צילומי שיניים  הכרחיים בזיהוי מספר בעיות כגון בעיות שורש הלסת והשן, מחלת חניכיים כולל דלקת חניכיים. גילוי של בעיות אלה בשלב מוקדם הוא חיוני עבור תוכנית יעילה של טיפול. רשת אור השן מבצעת בכל סניפה הפרוסים ברחבי הארץ את כל סוגי הצילומים אשר יעזרו לרופא להגיע לתוצאה הטובה ביותר עבור ילדכם.

מדוע לפעמים אפילו מסוכן להימנע מצילום שיניים?

ללא צילומי רנטגן, נושאים שאינם נראים בבירור יכולים להיות לא מאובחנים וכתוצאה מכך להביא  להחמרה הדרגתית, אפילו עד כדי איום על הבריאות הכללית של הילד. ללא טיפול, זיהום חניכיים יכול להתפשט לחלקים אחרים של הגוף, כולל הריאות, הלב והמוח.

צילומי שיניים לילדים מותר או אסור
צילומי שיניים לילדים

לסיכום

תשמעו בקול הרופא. אם הרופא שלח אתכם לבצע עבור ילדכם צילום שיניים , גשו לאחד מסניפי אור השן הפזורים ברחבי הארץ  ואתם יכולים להיות רגועים מכך שילדכם מקבל את הטיפול החדשני והבטוח ביותר בעולם.

במקצועיות, מסירות ובמחירים ללא תחרות 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן